• Gratis verzending vanaf € 75,00
  • Binnen 2-3 werkdagen in huis!
  • 14 dagen niet goed geld terug
  • Cadeauservice
  • Webshop Keurmerk
  • Gratis verzending vanaf € 75,00
  • Binnen 2-3 werkdagen in huis!
  • 14 dagen niet goed geld terug
  • Cadeauservice
  • Webshop Keurmerk

Bezorgen

Wat zijn de verzendkosten?

Voor het verzendklaar maken, controleren en afleveren van de bestelling betaalt u een bijdrage afhankelijk van de verzendmethode die u kiest. Standaard wordt in uw winkelwagen 6,95 EUR als vast verzendtarief berekend. Tijdens uw bestelling kunt u aangeven hoe u uw bestelling wilt laten bezorgen en het verzendtarief wordt aangepast aan uw gekozen verzendmethode. Alle bestellingen boven € 75,00 worden gratis thuisbezorgd.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

De levertijd van uw bestelling bedraagt normaal 1 tot 3 werkdagen, afhankelijk van het tijdstip van uw bestelling, de wijze van betaling en de keuze van verzendmethode. Betaling via iDEAL is doorgaans het snelst omdat uw betaling dan direct voor ons zichtbaar is. Overboeking via internetbankieren is ook een snelle methode. Wij doen ons uiterste best om uw bestelling binnen 48 uur af te leveren.

Zodra de bestelling is verzonden ontvangt u per e-mail de verzendbevestiging. Deze bevat een track & trace code, waarmee u de zending kunt volgen. In de verzendbevestiging staat het afleveradres waar uw bestelling naar toe wordt gestuurd. Dit kan dan niet meer worden aangepast. Ook wordt vermeld met welke transporteur uw bestelling verzonden is.

Afleveradres

Het adres dat bekend is bij uw gegevens is het factuuradres. Dit ades is ook het afleveradres. Wilt u uw bestelling liever op een ander adres laten bezorgen (bijvoorbeeld op je werk of wil je iemand een cadeau sturen), dan kunt u dit aangeven als u uw bestelling plaatst. Voorwaarde is wel dat u dan de bestelling vooraf betaalt met iDEAL of per overboeking via internetbankieren. Het is belangrijk om duidelijk bedrijfsnaam achter uw naam op te geven, indien u kiest voor een afleveradres op uw werk. Wij adviseren uw afleveradres goed te controleren voordat u uw bestelling afrondt.

Indien u kiest voor DHL-Servicepunt, kunt u eerst het adres van uw gekozen DHL-Servicepunt zoeken hieronder. Daarna kunt u uw gekozen adres als afleveradres opgeven.

Voor DHL-Servicepoint klikt hier

Kan ik het afleveradres van mijn bestelling nog aanpassen?

Zolang uw order nog niet verwerkt of verzonden is, is het mogelijk het afleveradres aan te passen. Zodra uw order wordt verwerkt of is verzonden, kan het adres niet meer worden aangepast. Middels de track & trace code kunt u contact opnemen met de transporteur om te vragen of zij eventueel het adres nog kunnen aanpassen. Volg, indien mogelijk, de instructies van transporteur op. Wij adviseren het afleveradres zorgvuldig te kiezen. Indien u kiest voor aflevering bij een bedrijf (bijvoorbeeld op je werk) dan is het belangrijk om duidelijk bedrijfsnaam achter uw naam op te geven. Het is niet mogelijk om bestellingen op postbussen af te leveren.

Kan ik het factuuradres aanpassen voor geplaatste bestellingen?

Het is niet mogelijk om voor geplaatste bestellingen het factuuradres aan te passen.

Kan ik zelf de bestelling afhalen?

Het is mogelijk de bestelling af te halen. Maak hiervoor een afspraak van tevoren.

Kan ik afleverdatum zelf bepalen?

Het is mogelijk om zelf een afleverdatum te bepalen. In de orderbevestiging, in “Mijn account” wordt de verwachte verzenddatum vermeld. U kunt het aangeven tijdens het bestellen, achteraf in “Mijn account” of aan ons door te geven . Afleverdag en -tijdstip worden uiteindelijk bepaald door de transporteur waarop wij geen invloed kunnen uitoefenen.

Ik wil niet dat mijn pakket bij de buren bezorgd wordt. Kan dat?

Ja, dat kan. U kunt het aangeven tijdens het bestellingsproces bij stap 3. Mocht u achteraf nog willen aangeven, kunt u het ons natuurlijk doorgeven.

Kan ik de transporteur voor mijn bestelling zelf kiezen?

Ja, u kunt de verzendmethode kiezen die voor je het beste uitkomt.

Met welke transporteur wordt mijn bestelling verzonden?

Vienas.nl maakt gebruik van de diensten van PostNL, DHL, DPD.

PostNL

PostNL bezorgt in principe maandag tot en met zaterdag van 08.00 tot 21.00 uur. Tijdstip van bezorging is afhankelijk van het gekozen afleveradres. Er zullen maximaal 2 afleverpogingen worden gedaan. PostNL kan eventueel de bestelling bij buren afleveren. Na elke poging word je geïnformeerd door de bezorger door middel van een bericht in de brievenbus. U kunt met de “Niet-thuis-code” beginnend met KG inloggen op de website van postNL aangeven op welke dag u uw pakket daarna nog wilt ontvangen. Na 2 mislukte afleverpogingen wordt het pakket maximaal 2 weken vastgehouden op het dichtstbijzijnde service punt.Na 2 weken gaat het pakket naar Vienas retour.

DHL Servicepunt

DHL Servicepunt is een locatie bij u in de buurt waar u pakjes kunt ophalen en/of verzenden. Vaak is het gevestigd in een winkel en kent ruime openingstijden. U kunt uw pakket zelf afhalen bij een DHL Servicepunt waar en wanneer het u uitkomt. Dus ook’s avonds en/of in het weekend! Voor de openingstijden van een DHL Servicepunt bij u in de buurt kunt u vinden via onderstaande link.

Zoek hier een DHL Servicepoint bij u in de buurt.

Zodra de bestelling voor u klaarligt op het DHL Servicepunt ontvangt u een sms of e-mail. U kunt uw voorkeur zelf aangeven tijdens het plaatsen van uw bestelling.

Let op! Neem voor het ophalen van uw bestelling bij een DHL Servicepunt een geldig legitimatiebewijs mee. De naam op het legitimatiebewijs moet overeenkomen met de naam die hoort bij het vienas.nl account.

Kan iemand anders in mijn plaats mijn pakket afhalen?

Ja, dit is mogelijk. Deze persoon dient enkel zijn/haar eigen identiteitsbewijs telaten zien op het Kiala Punt en de identiteitsgegevens zullen bij de afhalinggenoteerd worden.

Wat gebeurt er als mijn bestelling is teruggestuurd naar Vienas?

Indien het niet mogelijk is geweest om uw bestelling af te leveren en het pakket is niet afgehaald, dan wordt het pakket teruggestuurd naar Vienas. U ontvangt het geld van je geplaatste order binnen 14 dagen op uw rekening.

Wat moet ik doen als ik geen verzendbevestiging heb ontvangen?

In "Mijn account" vindt u de status van uw bestelling. Op het moment dat de orderstatus nog niet op verzonden of afgeleverd staat, is debestelling nog niet verzonden. Wij vragen in dit geval nog even geduld. Zodra de bestelling verzonden is ontvangt u hiervan bericht.

Kan ik de zending aan de deur weigeren?

Indien u afziet van uw bestelling, dan kunt u het pakket aan de deur weigeren door de chauffeur aan te geven dat het pakket retour afzender mag. Op het moment dat Vienas het pakket retour heeft ontvangen, zal de verdere verwerking voor creditering van uw bestelling worden opgestart.

Feestdagen; dagen waarop vervoerders niet afleveren.

De aflevering van uw bestelling kan niet plaatsvinden op zon- en feestdagen. Feestdagen waarop de klantenservice niet open is en de vervoerders niet afleveren zijn: Pasen, Pinksteren, Kerst, Nieuwjaarsdag, Hemelvaart en Koningsdag. Er kunnen nog andere lokale feestdagen zijn waarop er eventueel niet gewerkt of geleverd wordt.

Voor alle overige vragen?

Voor alle overige vragen kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier op de website of door een e-mail te sturen naar info@vienas.nl. Wij zullen altijd ons best doen om uw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden.